1. Verwijzingen aanpassen/beheren
- Ik kan de gewenste verwijzer niet kiezen
- We maken gebruik van de gegevens van huisartsen zoals die bekend zijn bij Vektis. Controleer via het AGB-register of de gewenste verwijzer is gekoppeld aan uw praktijk. Is de zorgverlener wel gekoppeld, maar kunt u deze niet selecteren in de dienst Verwijzen? Neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch via 013-7503480, of via het contactformulier.
- Mijn patiënt heeft geen sms ontvangen
- Controleer het telefoonnummer. Klopt het telefoonnummer en krijgt de patiënt geen sms? Dan kan de patiënt zelf een sms-code aanvragen via de link in de e-mail. Ontvangt uw patiënt nog steeds geen sms-code? Dan kan de patiënt contact met ons opnemen via het contactformulier.
- De link in de e-mail werkt niet volgens de patiënt
- Als een verwijzing is verwijderd of geannuleerd, wordt het bijbehorende patiëntbericht ook verwijderd. De link in de e-mail werkt dan niet meer. Bij een nieuwe of aangepaste verwijzing, moet de patiënt de laatst ontvangen e-mail gebruiken. In die e-mail staat de juiste link.
Is de verwijzing niet verwijderd of geannuleerd? Neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch via 013-7503480, of via het contactformulier.
- Als een verwijzing is verwijderd of geannuleerd, wordt het bijbehorende patiëntbericht ook verwijderd. De link in de e-mail werkt dan niet meer. Bij een nieuwe of aangepaste verwijzing, moet de patiënt de laatst ontvangen e-mail gebruiken. In die e-mail staat de juiste link.
2. Verwijzingen versturen
- Hoe kan ik zien via welke verwijsapplicatie de verwijzing is gestuurd?
- Een verwijzing via de dienst Verwijzen van VECOZO, wordt opgeslagen met een VW-nummer. Dit nummer vindt u terug in uw HIS en binnen Verwijzingenbeheer in de verwijsapplicatie.
- Ik krijg een e-mail met de foutmelding ‘Message delivery failed’
-
De foutmelding ‘Message delivery failed’ betekent dat de verwijzing naar een verkeerd e-mailadres van de patiënt is verstuurd. Deze foutmelding wordt alleen teruggestuurd naar de ZorgMail inbox van de verwijzer. Neem contact met ons op. Dit kan telefonisch via 013-7503480 of via het contactformulier.
Vermeld hierbij:
- Het verwijsnummer (VW-nummer)
- AGB-code (van de huisartsenpraktijk)
-
3. Privacy en gegevensbescherming
- Hoe wordt de privacy van patiënten binnen de dienst Verwijzen gewaarborgd?
-
Alle gegevens in ‘Mijn Verwijzing’ – dat is het portaal waarin de patiënt het patiëntbericht kan inzien – zijn beveiligd. Meer informatie over hoe en welke persoonsgegevens wij verwerken, vindt u in ons Privacy Statement.
-
- Hoe kan ik een verzoek indienen voor het verwijderen van persoonsgegevens van mijn patiënt (recht op vergetelheid)?
-
Vanuit uw patiënt kan het verzoek komen om zijn/haar persoonsgegevens te verwijderen. Als u dit wilt laten verwijderen binnen de dienst Verwijzen, vul dan het contactformulier in. Dit formulier is alleen bedoeld om het verzoek in te dienen. Stuur in dit formulier nooit de persoonsgegevens van de betreffende patiënt mee.
Als we uw verzoek hebben ontvangen, krijgt u van ons een uitnodiging, waarin u de persoonsgegevens via een beveiligde e-mailomgeving naar ons kunt sturen. Als we het verzoek hebben ontvangen, beoordelen we dit zo snel mogelijk. We houden u hier per e-mail van op de hoogte.
-
4. Algemene vragen
- Welke internetbrowser en/of besturingssysteem kan ik het best gebruiken?
- Voor een goede werking van onze website en diensten, kunt u het beste de laatste versie van één van deze internetbrowsersgebruiken:
- Google Chrome
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
- Safari
- Daarnaast ondersteunen we actief de volgende internetbrowsers:
- Windows 10
- Windows 11
- MacOS
- Voor een goede werking van onze website en diensten, kunt u het beste de laatste versie van één van deze internetbrowsersgebruiken: