Veelgestelde vragen en antwoorden

Staat uw vraag er niet bij? Maak dan gebruik van het contactformulier. Wij helpen u graag verder. 

Banner image

Als uw huisarts u doorverwijst, maakt u gebruik van 'Mijn Verwijzing'. U vindt hier informatie over uw doorverwijzing via een patiëntbericht. Hieronder ziet u de meest voorkomende vragen of meldingen. 

E-mail

  • Ik heb geen e-mail gehad
    • De e-mail kan in uw ongewenste e-mail terecht gekomen zijn. Is dat niet zo? Neem dan contact op met uw huisarts. Die kan u een nieuwe e-mail sturen en/of kijken of uw e-mailadres klopt.
  • De knop in de e-mail werkt niet
    • Onderin de e-mail staat een link. Kopieer deze link in uw browser. Werkt dit ook niet? Vraag uw huisarts om de e-mail opnieuw te sturen.
  • De informatie in de e-mail klopt niet
    • Neem contact op met uw huisarts. Wij kunnen uw gegevens niet inzien of aanpassen. 

Inloggen bij Mijn Verwijzing

  • De combinatie van mijn geboortedatum en telefoonnummer is niet correct
    • Neem contact op met uw huisarts. Wij kunnen uw gegevens niet inzien of aanpassen. Logt u in voor uw kind? Vul dan de geboortedatum van uw kind in om de verwijzing te bekijken.
  • Ik heb geen SMS-code ontvangen
    • Neem contact op met uw huisarts als uw telefoonnummer niet klopt. Als u bij een correct telefoonnummer geen SMS-code ontvangt, neem dan contact met ons op via het contactformulier onderaan deze pagina.

Patiëntbericht

  • Wat is een patiëntbericht?
    • Uw huisarts kan u doorverwijzen voor een (vervolg)afspraak bij een zorgaanbieder of voor laboratoriumonderzoek. In het patiëntbericht ziet u details over die (vervolg)afspraak. Het bericht bevat bijvoorbeeld de volgende informatie:
      • Waar en hoe laat u wordt verwacht voor uw afspraak.
      • Zaken om rekening mee te houden van tevoren (bijvoorbeeld 2 uur voor uw afspraak niet eten of drinken).
  • Waar vind ik mijn patiëntbericht?
    • Om uw patiëntbericht te kunnen bekijken moet u inloggen in de digitale omgeving Mijn Verwijzing. U heeft hierover een e-mail ontvangen. 
  • De informatie in mijn patiëntbericht klopt niet
    • Kloppen uw persoonsgegevens niet of is de informatie in uw patiëntbericht onjuist? Neem contact op met uw huisarts. Wij kunnen uw gegevens niet inzien of aanpassen.
  • Wat is het verschil tussen een patiëntbericht en een verwijsbrief?
    • Een patiëntbericht bevat praktische informatie voor u als patiënt. Bijvoorbeeld over waar en hoe laat u verwacht wordt en andere zaken om rekening mee te houden. Zie ook de vraag hier boven 'Wat is een patiëntbericht?'.
      Een verwijsbrief bevat medische data van wat uw klachten zijn, of u medicatie gebruikt, de vermoedelijke diagnose, etc. Dit is dus informatie van de huisarts voor de aanbieder van vervolgzorg of labdiagnostiek. Een verwijsbrief is ook een juridisch document (transfer of care), waarbij de verwijzer/huisarts de zorg overdraagt naar een aanbieder vervolgzorg of andere zorgverlener.
  • Waar vind ik de verwijsbrief?
    • Om uw verwijsbrief te kunnen bekijken moet u inloggen in de digitale omgeving Mijn Verwijzing. U heeft hierover een e-mail ontvangen. 
  • Wanneer word ik (terug)gebeld voor een afspraak?
    • U wordt door ons niet (terug)gebeld voor een afspraak. Dit gaat via de zorgaanbieder waar u naar verwezen bent.

Omgang met persoonsgegevens

  • Hoe gaat VECOZO om met mijn persoonsgegevens?
    • Alle gegevens in Mijn Verwijzing zijn beveiligd. De e-mail die u ontvangt wordt ook op een beveiligde manier verstuurd. Meer informatie over hoe en welke persoonsgegevens wij verwerken, vindt u in ons Privacy Statement.
  • Hoe lang bewaart VECOZO mijn gegevens?
    • Uw gegevens in Mijn Verwijzing worden 180 dagen bewaard. Meer informatie vindt u in ons Privacy Statement.

Algemene vragen

  • Welke internetbrowser moet ik gebruiken om Mijn Verwijzing te openen?
    • Voor een optimale werking van Mijn Verwijzing ondersteunt VECOZO de volgende browsers:

      • Google Chrome
      • Microsoft Edge
      • Mozilla Firefox