Veelgestelde vragen en antwoorden

Staat uw vraag er niet bij? Maak dan gebruik van het contactformulier onderaan deze pagina. Wij helpen u graag verder!

 

Banner image

Als uw huisarts u doorverwijst, bijvoorbeeld naar een medisch specialist in het ziekenhuis, krijgt u daar als patiënt informatie over. Bijvoorbeeld waar en hoe laat u verwacht wordt. Die informatie krijgt u via 'Mijn Verwijzing'. Hieronder ziet u de antwoorden op de meest voorkomende vragen of meldingen. Staat uw vraag of melding er niet bij? Neem dan contact met ons op via het formulier onderaan deze pagina. Wij helpen u graag verder!

1. Informatie over uw verwijzing (e-mail en sms)

  • Ik heb geen e-mail gehad
    • De e-mail kan in uw spam terecht zijn gekomen. Is dat niet het geval, neem dan contact op met uw huisarts. Uw huisarts kan u een nieuwe e-mail sturen en/of kijken of uw e-mailadres klopt.
  • De knop in de e-mail werkt niet
    • Onderin de e-mail staat een link. Kopieer de link in uw browser. Werkt dit ook niet? Vraag uw huisarts om de e-mail opnieuw te sturen.
  • De informatie in de e-mail klopt niet
    • Neem contact op met uw huisarts. Wij kunnen uw gegevens niet inzien of aanpassen.
  • Ik heb een e-mail ontvangen die niet voor mij bestemd is
    • Vul het contactformulier voor patiënten in, met vermelding van het ‘VW-nummer’ uit de e-mail. Wij nemen dan contact op met de afzender van de e-mail. Verwijder vervolgens de e-mail.
  • Ik heb een sms(-code) ontvangen over een verwijzing die niet voor mij bestemd is
    • Mogelijk heeft de afzender een verkeerd telefoonnummer gebruikt. Helaas kunnen wij de gegevens niet inzien of aanpassen. U kunt deze sms negeren en verwijderen.
  • Waar vind ik mijn VW-nummer?
    • Het VW-nummer (de referentie) staat in de e-mail van uw verwijzing. Heeft u deze e-mail niet meer? Neem dan contact op met uw huisarts.

2. Inloggen bij 'Mijn Verwijzing'

  • De combinatie van mijn geboortedatum en telefoonnummer is niet correct
    • Neem hiervoor contact op met uw huisarts. Wij kunnen uw gegevens niet inzien of aanpassen. Logt u in voor uw kind? Vul dan de geboortedatum van uw kind in om de verwijzing te bekijken.
  • Ik heb geen sms-code ontvangen om in te loggen in 'Mijn Verwijzing'
    • Klopt uw telefoonnummer niet? Neem dan contact op met uw huisarts. Is het wel het goede telefoonnummer, maar ontvangt u geen sms-code? Neem dan contact met ons op via het contactformulier onderaan deze pagina.

3. Patiëntbericht

  • Wat is een patiëntbericht?
    • Uw huisarts kan u doorverwijzen voor een (vervolg)afspraak bij een zorgaanbieder of voor laboratoriumonderzoek. In het patiëntbericht ziet u details over die (vervolg)afspraak. Het bericht bevat bijvoorbeeld de volgende informatie:
      • Waar en hoe laat u wordt verwacht voor uw afspraak.
      • Zaken om rekening mee te houden van tevoren (bijvoorbeeld 2 uur voor uw afspraak niet eten of drinken).
  • Waar vind ik mijn patiëntbericht?
    1. U vindt uw patiëntbericht in de digitale omgeving 'Mijn Verwijzing'.  Volg hiervoor de volgende stappen: 
      1. Open de e-mail die u via VECOZO ontvangt.
      2. Klik in de e-mail op de blauwe knop 'Bekijk verwijzing'.
      3. Klik op 'Stuur sms-code'
      4. U ontvangt nu een code per sms. Voer de code in en klik op 'Inloggen'. Hier vindt u alle informatie over uw verwijzing.
  • De informatie in mijn patiëntbericht klopt niet
    • Kloppen uw persoonsgegevens niet of is de informatie in uw patiëntbericht niet juist? Neem dan contact op met uw huisarts. Wij kunnen uw gegevens niet inzien of aanpassen.
  • Wat is het verschil tussen een patiëntbericht en een verwijsbrief?
    • In een verwijsbrief staan medische gegevens. Bijvoorbeeld informatie over uw klachten, of u medicatie gebruikt en de vermoedelijk diagnose. Dit is informatie van de huisarts die bestemd is voor de aanbieder van vervolgzorg of labdiagnostiek. Een verwijsbrief is ook een juridisch document (transfer of care), waarbij de huisarts de zorg overdraagt naar een aanbieder vervolgzorg of andere zorgverlener.
  • Wanneer word ik (terug)gebeld voor een afspraak?
    • U wordt door ons niet (terug)gebeld voor een afspraak. De zorgaanbieder waar u naar verwezen bent maakt een afspraak met u. Meer informatie vindt u in uw patiëntbericht bij ‘Hoe komt mijn afspraak tot stand?’
  • Ik kan het pdf-bestand bij mijn verwijzing niet openen
    • Probeer het bestand op een ander apparaat of in een andere webbrowser te openen. Werkt dit ook niet? Neem dan contact op met uw huisarts.

4. Omgang met persoonsgegevens

  • Hoe gaat VECOZO om met mijn persoonsgegevens?
    • Alle gegevens in 'Mijn Verwijzing' zijn beveiligd. De e-mail die u ontvangt, wordt ook op een beveiligde manier verstuurd. Meer informatie over hoe en welke persoonsgegevens wij verwerken, vindt u in ons Privacy Statement.
  • Hoe lang bewaart VECOZO mijn gegevens?
    • Uw gegevens in 'Mijn Verwijzing' worden 180 dagen bewaard. Meer informatie vindt u in ons Privacy Statement.
  • Ik wil dat mijn persoonsgegevens verwijderd worden
    • Neem hiervoor contact op met uw huisarts. Uw huisarts kan bij ons een verzoek indienen voor het verwijderen van uw persoonsgegevens (het recht op vergetelheid).